Fortfarande jag, bara bättre

Jag har nyligen fått höra att jag har förändrats. Vissa förändringar som händer med en själv tänker man nog inte så mycket på förens någon annan påpekar dom. Precis så var det för mig. Att höra att jag förändrats var först en helt absurd tanke, jag är som jag alltid varit men sen när jag tänkte efter så var det faktiskt så. Så mycket har ändrats i mitt liv sedan jag tog studenten för snart exakt 4 månader sen. Plötsligt var jag singel, jag hade ett jobb och jag började förbereda mig för en operation där mitt stöd som jag hade från min pojkvän, det stöd som hjälpte mig att inte flippa ut, var nu borta. Att vara tvungen att släppa taget av en så viktig person som hade en stor del av mitt liv måste komma med förändring hos mig själv. Även det faktum att jag fått jobb och är "vuxen" medför förändring. Jag kan själv bara säga att det är till det bättre. Att nu vara den ända som förstår att jag hade det jobbigt innan jag fick tandställningen, att vara tvungen att stå på egna ben och göra det jag måste göra för att nå mitt mål att flytta hemifrån, att driva på mig själv. Ett större självförtroende kom i samband med att glasögonen åkte av, att kunna se bortom allt det dåliga och se det bra som kommer i slutändan kom med tandställningen och behovet att stå på helt egna ben kom med att jag fick ett jobb. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har förändrats. Jag har förändrats men är fortfarande jag. En bättre och mer självsäker person av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0