Män och kvinnor, mars och venus

Sitter just nu ute i uterummet och myser. Va så varm här inne för solen lyser rakt in, dock blev det helt plötligt molnigt så det är inte lika skönt längre. Slänga på sig en filt så man håller sig varm!
Bredvid mig står en godispåse. Inte sugen för 5 öre men nu när den står bredvid mig så känner jag mig tvingad att äta, i alla fall lite. Illa det här!

I onsdags hade vi bara en lektion, filosofi. Vi började prata om det här med hur män och kvinnor kommunicerar med varandra. Vi kommer ju verkligen inte från samma planeter! Det är så konstigt att vi kan har så olika sätt att kommunicera. Kvinnor är väldigt "finkänsliga" när vi försöker säga något, exempel en fru till sin man: det finns mycket tvätt i tvättstugan. Det är en hint om att hon skulle uppskatta om han hjälpte till med tvätten. När man frågar lite smidigt så där så kan man ju inte anklagas för att vara tjatig och dessutom blir mannen inte lika motvillig att göra det eftersom man frågar på ett sånt sätt. Blir inga bråk.
Killar är så mycket mer rakt på sak. Eller ja, eller så säger dom inget alls! Vissa saker har dom så svårt att få ut sig men saker som; gör det och det kommer hur lätt som helst. Ingen finkänslighet här inte.

Jag kan dock förstå de stackars männen som inte verkar ha hjärnkapacitet nog för att förstå våra hintar (sorry guys) eller så bara skiter dom i dom. Kan vara båda. Jag vet själv att det inte funkar så bra men likförbannat håller man fast vid det. Det är så här killar: vi tjejer vill att ni ska göra saker för oss för att ni vill det, inte för att vi ber er att göra det. Det är inte så svårt egentligen. Om ni märker att er tjej hintar lite om en ny film som ska komma på bio som tydligen ska vara väldigt bra, varför inte bara föreslå att ni ska gå på den? Man behöver ju inte göra det varje gång hintar kommer men ibland. Ni har ingen aning hur många poäng ni plockar bara på något sånt! Det är de små sakerna som räknas och det är oftast dom hintarna handlar om.
So there you go guys, litet tips hur ni gör era tjejer glada!

Häromdan så hörde jag en klockren sak på radion. Det var om en bok på någon Best Seller List som hette: "What every man thinks about apart from sex". Det var en bok på 200 tomma sidor! Asså hur underbart knäppt är inte det!? Så sjukt roligt. En bok ska tydligen kosta 10 dollar. Tänk om man kommit på den ideén.. Så simpel. Jag applåderar den som kom på den. Förlåt killar, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0