Blivit med bil!

Det här året är det men ska bli vuxen. Studenten är ca 5 månader ifrån och jag börjar se ett litet ljus. Jag oroar mig inte så mycket längre över att inte klara mig efter studenten. Saker är på gång och om allt går som planerat, kommer jag klara mig.
Ända sen jag fyllde 18 har jag känt mig vuxnare, inte det att min personlighet har ändrats, utan det är det nya ansvaret jag känner att jag har tagit. Spara pengar, jobbar ihop pengar och nu ska jag köpa en bil. Livet har ändrats så mycket, har inte riktigt märkt det förrens nu när Nicke messade och sa att bilen är här i Sverige.
För er som inte vet och som kanske tänker att jag är dum som köper en bil för egna pengar nu, att jag inte behöver det men där har ni fel. Att bo ute på landet gör saker som att jobba mycket mer komplicerat. För att jag ska kunna ta mig hem från jobbet behöver jag bil för jag jobbar oftast tills efter den sista bussen har gått, och mamma och Nicke är ju inte så peppade på att gå upp 2 på morgonen för att hämta mig inne i stan. Sen har jag en pappa som bor upp i Falun och nu när jag har körkort är det jag som måste köra och jag kan inte låna min mammas bil för hon behöver den när jag är borta.
Jag är jätte glad över att jag hittat en så fin och billig bil, kommer göra allt mycket smidigare, speciellt nu när man ska ta studenten.

Jag ska åka och kolla på bilen  på torsdag och på fredag tar jag hem den! Ska göra lite småsaker som besikta den och så sen är den på gång. Roadtrips kommer det bli en del av nu haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0