14.38

Det är helg, äntligen. Att få sitta hemma och göra allt skolarbete känns helt plötsligt väldigt skönt. Ska ha gjort alla arbeten halvklara efter helgen (hoppas det i alla fall) så jag kan fokusera mer på proven som jag har nästa vecka. Hoppas jag kan hålla mig till planen.

Idag läste vi upp dikter på svenskan. Jag är egentligen inte så mycket för dikter, jag är inte så djup som man kanske måste vara för att kunna skriva och uppskatta dikter. Men det var en dikt som lästes upp som jag.. jag vet inte hur man ska förklara det men som träffade mig på något sätt. Den beskrev så bra, inte det bokstavligt menat, utan man kan förknippa saker till just denna dikten. Den kanske låter "taskig" om man läser den som det står men det är inte så jag ser den. Hoppas ni inte är helt nollställda i huvudet nu efter min förklaring.
Jag delar med mig av den så får ni själva hissa eller dissa.


BARA VÄNNER

 Du är inte snygg

Men på ditt sätt

är du lika vacker som en grekisk gud

 Du är inte idealet

Men det är något hos dig

som får mig att önska dig här nu

 Du är inte den mest intelligenta

Men du förstår mig

och mina dumheter och fel

 Du är inte allt man kan önska

Men det är det

som gör dig verklig och hel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0