Provsminkning

Idag for jag iväg till Ekhagen och hem till Jockes syster för att bli provsminkad till balen. Blev super nöjd, hon är så himla duktig!
Eftersom jag inte alls har någon koll på hur man sminkar snyggt (alla tjejer borde få lära sig det!) och vad som ser bra ut så lät jag Jessica komma med massa förslag. Och jag gjorde rätt i att lyssna på henne för jag blev super nöjd! Tyvärr har jag ingen bra bild att visa er, men det gick i tema mörkblått eftersom min klänning är mörkblå. Hon sminkade mig bl a med en blå ögonskugga så det blev skitsnyggt. Jag brukar aldrig ha ögonskugga så först var det lite ovant att se sig i det men man vande sig. Blev ganska mörka och markerade ögon, precis som jag vill ha det! Jag är riktigt nöjd!
Sminket sitter fortfarande på, känner mig så glamorös i mina mjukiskläder haha. Nu väntar jag bara på att min klänning ska komma, är såååå spänd! Jag har ju fixat skor och väska nu så det äda som fattas är klänningen. Jag ringde dom i tisdags och då sa dom att klänningen hade skickats från England samma dag så i början av nästa vecka hoppas jag att dom ringer och säger att den kommit.
Det är så nära nu. Man har fixat och betalat och köpt klänning och allt man ska ha men ändå känns det inte som om den kommer komma, känns så overkligt att man har blivit så gammal! Sen när jag gått min sista bal (ska gå 2 st: ED och PB) den 1 juni kommer det bara vara 9 dagar kvar till studenten! Herregud va konstigt. Allt kommer kännas så overkligt på något sätt, kommer nog först fattat att man gått ut skolan när man står där i höst och går till jobbet istället för skolan. Helkonstigt men ändå så UNDERBART!

Nu ska jag fortsätta skriva mitt projektarbete. Känns som om jag kommer skriva på det till minuten innan man ska lämna in det.
Back to work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0