Framtiden

När man går sista året på gymnasiet så innebär det inte att bara klara av skolan och sen få ett skönt sommarlov, det gick innan. Nu ska man samtidigt som man balanserar plugget också jobba och komma på vad man vill göra efter studenten. Ska man plugga, i så fall till vad, eller ska man jobba något år, åka utomlands..? Det är inte lätt att balansera allt det där när man, som jag, inte har en jävla aning om vad man ska göra! Sen hjälper det inte heller att folk frågar och föräldrar tjatar för det gör att jag inte vill ta tag i det överhuvudtaget! Jag gillar inte att leva i framtiden så mycket utan föredrar att leva i nuet, även om jag vet att det inte går i längden. Skulle vara skönt dock!

Jag trivs med det faktum att det är lov snart! Att slippa skolan i en hel vecka och bara göra vad man vill. Visst det kommer bli en del plugg men jag väljer att ignorera det för tillfället.
Halloween kommer bli super! Allt roligt folk och lite nya ansikten kommer liva upp stämningen, eller ja inte för att det behövs men. Som sagt, det kommer bli skit bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0