Ljus & brasa

Kallt kallt så en brasa och lite tända ljus fixades snabbt när jag kom hem. Vi har fått besök av ett hundratal tomtar som ska stanna till, typ, vår. Okej inte hundra riktigt men några, dom kommer definitivt dubbleras.
Min mamma har varit i farten nu igen. Hon är helt tomtegalen! Vårt hus brukar vara fullt a tomtar, ljus och alla sorts prydnader som man kan ha till jul.
I vanliga fall brukar det vara så att jag lämnar mitt hus och allt ser ut som vanligt på morgonen sen när man kommer hem ser det ut som om julen har spytt i vårt hus haha. Groteskt uttryck men det är det som passar bäst. Jag älskar alla julprydnader och sånt men vill börja lite försiktigt och tack god gud att det blir så i år. Inte för att mamma inte vill pynta allt på en gång utan för hon hinner inte. Hon och Madde åkte till mormor i Uppsala idag så jag är hemma helt själv, LYCKA! (Nicke jobbar någonstans och kommer hem på fredag)
Hon fortsätter väl när hon kommer hem. Visst ni tänker att det är lite tidigt, det är det ju visserligen, men på söndag är det 1:a advent och då ska det vara pyntat i hela huset!

Jag funderar på att baka lite, är lite småsugen på det trots att jag hatar att baka. Ja, jag hatar att baka. Tycker inte det är roligt, ibland kanske.
Jag sitter och väntar på Jocke som ska dyka upp någon gång, ingen aning om när men. Får se om han dyker upp.
Jag ska nog ta och plugga lite körkorts teori för det börjar närma sig nu. Kan ju vara bra att faktiskt kunna teorin tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0