Tar en paus

Detta eviga pluggandet. Det gäller inte bara skolan utan det är ju körkortsteorin också. Det var ett tag sen jag pluggade teori så jag tänkte passa på nu när jag har lov och när jag inte har något att göra. Bra initiativ tycker jag!
Just nu spelar lite svensk musik i mina öron med den skånska sångaren i Familjen. Vet inte riktigt vad låten gör där men lite go är den allt!
Musik är det bästa som finns måste jag säga. När man ska koncentrera sig på något tråkigt så är det bara att stoppa in hörlurarna i öronen, på med bra musik och sitta och mima lite medans man pluggar något tråkigt. Funkar hur bra som helst! Förstår inte varför man inte kan få ha musik i öronen på prov? Alla lärare tror att man han spelat in alla svaren på mobilen och sitter och lyssnar men kom igen, det skulle ta tusen gånger längre tid att spela in allt på mobilen än att faktiskt plugga in det. Vet inte riktigt hur många det är som gör så här men herregud hur lat får man vara!? (Fast det skulle ju inte vara fel med fotografiskt minne..)
Musiken hjälper mig att koncentrera mig på det jag ska göra och inte lyssna och titta på allt runt omkring och störa mig på att det är så tyst i klassrummet. Måste tacka min naturkunskapslärare för att han lät mig ha musik på provet, hyggligt!

Halloween festen närmar sig och alla ser fram emot det så mycket, trodde inte folk skulle vara  så på att klä ut sig men jag hade helt fel! Det är det som dom nappade på.
Såklart är ämnet ständigt uppe när man träffar folk och alla är super taggade. Igår var jag i stan och fikade med Becca i 4 timmar. I 4 timmar satt vi och pratade om allt från seriösa saker till helt oväsentliga saker. Tjejsnack.

När jag är klar med körkortet och har tagit studenten så är mitt mål att flytta hemifrån. Slippa bråka om dumma saker hela tiden. Vara självständig. Jag tror det skulle vara bra för mig att ha ett eget stället. Ett alldeles eget ställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0