Thousand thoughts go through my mind


Jag fryser 24/7 och just nu ligger jag i min rosa fleece mjukisdress under en fleecefilt. Börjar bli någorlunda varm nu. Har frusit hela dagen! Känns som att det gick från att vara ca 20 grader till typ 10 grader på 2 sekunder, nu är det höst. Höst betyder att det inte är lång tid kvar till min födelsedag, vill vara 18!! Blir galen på att bara sitta hemma eller fika med vänner, vilket är väldigt trevligt, men när alla andra vill festa så är det inte hemmafester som det var på sommaren för nu går alla ut på krogen istället. Vi stackare som inte är 18 än får hitta på något annat helt enkelt.
Så är det. Hela dagen har jag varit sötsugen! Usch det måste vara världens jobbigaste känsla, suget efter något sött, eller i alla fall den känsla jag hatar mest tro det eller ej. Jag är en liten gottegris i vanliga fall utan det där suget men när det kommer så är det katastrof! Kan äta en hel godis affär känns det som. Sen har jag hällt i mig massa massa vatten också! Det är något fel på mig.

Monday once again. Naturkunskap, samhäll och psykologi har dagen bestått av. Samhällen blev det så klart att börja jobba med politik pga av valet den 19 september och eftersom man inte fick ta partiet man sympatiserade med så tog jag och Yngwe på oss den tunga uppgiften och valde Feministisk initiativ. Det var nog bara vi som hade den konstiga tanken men alla andra "ledande" partier vet man ju mycket mer om så varför inte ta ett parti som man inte vet så mycket om och som alla hatar haha.
 Vi ska ha en debatt i klassen och jag läste lite på FI´s hemsida och dom hatar, verkligen hatar, Sverige demokraterna. Så här skrev dom på sin hemsida:
[...] "En feministisk politik som tar sin utgångspunkt i motstånd mot rasism, sexism och heteronormativitet är det bästa alternativet för den som vill stoppa Sverigedemokraternas inflytande i svensk politik. Vi lovar att vara Sverigedemokraternas kraftfullaste motståndare såväl i valrörelsen som i riksdag, kommuner och landsting."
Ja dom är inte så glada i SD. Självklart så är det några som valt SD i klassen och dom är väldigt duktiga på att argumentera så vi kommer ha en svår uppgift framför oss. Känns som att alla hatar vårat parti, vi får spela våra roller bra helt enkelt!

Har bestämt mig för att ta tag i körkortet och för att jag ska kunna få det inom en ganska snar framtid så har jag anmält mig till teorikursen på körskolan för att få lite hjälp med pluggandet. Tror att det definitivt är värt att gå på kursen för det känns som att jag inte kommer ta tag i det annars och tänka att jag har tid, tidsoptimist som jag är när det kommer till plugg. Jag ser fram emot det så det blir intensiv träning för mig med teori, körning hemma och på skolan. Längtar tills jag har fått mitt körkort!
Nu ska jag ut och övningsköra med Nicke i min lilla BMW. Hoppas den inte går sönder bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0