Universum hatar mig!

Varför ska allt hända när jag är själv hemma? Varför!? Jag har varit duktig och hållt det fint här hemma och varför kan då inte allt annat gå bra då? Nej, för att universum hatar mig.

Vad har då gått fel?
1. Min hund har rymt 2 ggr och vill inte sluta skälla. Han gör alltid så när mamma och Nicke inte är hemma och jag kan inte få honom att vara tyst.
2. Mammas häst är stel/halt på höger framben men vet inte vad det kan ha orsakats av. Hoppas bara att hon blir bättre och mjuknar upp när hon rids lite.
3. Mammas häst rymde 2 ggr ut på havreåkern så 2 grannar har kommit förbi och sagt att hästen har rymt. Pinsamt och när jag ska hämta hästen står dom och kollar på mig genom sina små fönster. Hej fiskskål!
4. Hemtelefonen glömde jag sätta på laddning för jag använder aldrig den och släktingar blir oroliga och kommer förbi för att dom inte får tag på mig. Alla ringer mig ALLTID på mobilen men nu plötslig ska dom ringa på hemtelefonen.
5. Vattenläcka nere i källaren så har inte haft vatten på ett dygn.
6. Jag tar hem hästarna till mig och släpper dom i hagen. Det är tråd överallt men ändå kommer min häst ut. Grannarna ringer mina släktingar och INTE mig (!) och säger att han nästan blivit överkörd. Som tur är går han hem själv till hagen och jag hörde honom när han kom hem. Tog in honom i hagen och skulle gå och kolla så att dom andra hästarna inte var på vägen och då kommer släktingarna lite smått hysteriska och frågar vad jag håller på med? Jo jag letar efter mina hästar på vägen innan jag går in i hagen och letar så att jag inte missar dom. Allt ser ut som det ska i hagen så vet inte hur han kom ut.
7. I ren ilska och förtvivlan att jag nästan hade kunnat ha en överkörd häst säger jag: "Den där hästen ska bort!" och jag tänker hålla mig till det jag sa.
8. Ringer mamma för att berätta allt som hänt och bryter ihop och har nu ont i huvudet.
9. Får veta att folk har försökt ringa mig under veckan på min mobil men jag har inte haft några missade samtal och kollade min samtalslista och där står det inget heller och får då en liten utskällnig för att jag inte har svarat. Jag har ju alltid med min mobil överallt och om jag inte svarar 1 gång direkt så går tydligen världen under.

Blev inte en så lyckad vecka om man tittar på all skit ovanför. Låter mindre påfrestande än det va. Jag är fullt kapabel att vara helt själv 1 vecka men eftersom hästarna och huset har gett mig problem lär väl inte det hända någon gång snart. Tack, verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0